… er 5 verschillende types spiercontracties bestaan en bij Functionele Training elk type aandacht krijgt? De excentrische spiercontractie is het tegenovergestelde van concentrische contractie (zie mijn laatste posts/blog): nu wordt de spier juist verlengd. Bij dit soort contracties voer je een negatieve beweging uit, dus met de weerstand mee, wanneer je bijvoorbeeld een halter laat zakken. Omdat je de zwaartekracht juist moet tegenwerken om te voorkomen dat het gewicht met een enorme vaart omlaag komt zetten, produceren je spieren veel kracht. Daarom zijn deze oefeningen zo nuttig.

In de volgende 2 posts vertel ik meer over de andere type contracties. Zie mijn laatste posts voor de isotonische en centrische contractie. Ik ben gespecialiseerd in Functionele Training. Daarbij leer ik jou de júiste techniek toepassen bij oefeningen die aansluiten op jouw wens, klachten en situatie. Na enkele lessen kan je deze technieken zelfstandig uitvoeren, zonder dure apparaten en toestellen. In mijn lessen leer ik jou bovendien de technieken d.m.v. Mind Muscle Connectie, waardoor jij nog efficiënter leert trainen.

Gratis introductietraining of vragen? Bel 06 – 37 55 32 18, laat een comment achter of mail naar marloes@mybodyandmind.nl.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Stop Hier Niet

MEER TE ONTDEKKEN

spiertraining spieropbouw spiermassa

Wist je dat…?

…spieren niet groeien door het trainen, maar juist door het herstel na afloop van de training? Door de belasting veroorzaak je schade aan de membranen

spieropbouw, training, spiermassa, spierpijn, marloes, enschede, personal trainer, sport

Wist je dat…?

… het een fabel is dat je alleen spieren opbouwt als je tenminste spierpijn aan je training hebt overgehouden? Ten eerste is spierpijn geen indicatie

spiermassa spieropbouw spier training oefening sport marloes enwschede

Wist je dat…?

… je absoluut níet moet denken dat je geen spiermassa kan opbouwen, wanneer je na een paar maanden training nog steeds geen resultaat ziet? De